GOOGLE LLANÇA AMP STORIES, UN NOU FORMAT PER POTENCIAR LA INTERACCIÓ EN MOBILE
Aquest any sembla ser el que més canvis i noves funcions ha portat per a les Pàgines Mòbils Accelerades, AMP de Google ...
14/02/2018
Com seran les noves AMP Stories
No podem negar que estem en una era en què la comunicació visual guanya terreny (I visibilitat a la xarxa) i com bé explica Google "Alguns temes s'expliquen millor amb imatges i altre contingut que només amb text ". I és que d'acord a les dades que ens comparteix el gegant de Mountain View, els usuaris busquen i llegeixen informació des dels seus mòbils, però no interactuen o es fiquen de ple als articles, pel que és necessari atreure d'una altra manera la seva atenció.
D'acord a la publicació de Google al seu bloc per a desenvolupadors, AMP Stories té com a objectiu aconseguir enganxar als usuaris en les seves recerques d'internet per mitjà d'un format més enriquit, amb el quin es pugui atreure l'audiència per als editors i per descomptat que aquestes imatges i històries puguin carregar més ràpidament sense demeritar l'experiència de l'usuari.
La idea general no és tan diferent del format de Stories ja conegut d'Instagram i snapchat. Amb AMP Stories els editors podran crear històries que incloguin imatges , vídeos i animacions perquè puguin ser lliscats per la part superior de la pantalla en els seus mòbils.
Un nou format visual per mostrar les notícies en dispositius mòbils
Les AMP Stories també estan construïdes sota la infraestructura del codi HTML de AMP de Google, proporcionant una bona i veloç experiència a l'usuari. D'acord a Google les AMP Stories permetran als editors crear contingut amb una infraestructura senzilla i ràpida. Per aconseguir-ho, a més de compartir el seu codi obert, AMP Stories oferirà plantilles de disseny preestablertes però flexibles.
Així que si bé encara no hi ha una gran quantitat d'eines i plugins per crear AMP Stories, Google ja ofereix tant el tutorial per a la creació com la documentació necessària perquè tots els editors puguin començar a implementar en els seus llocs web.
Google assenyala que a partir d'avui es podran veure algunes AMP Stories en la recerca de Google, però per provar, es pot buscar els noms dels editors amb els quals ja ha estat treballant en aquest projecte, entre els quals es troben CNN, Mashable, i The Washington Post, des de l'enllaç g.co/ampstories utilitzant el navegador mòbil.
A més Google assegura que les AMP Stories no quedaran només per als resultats de cerca, sinó que podria expandir-les cap a altres productes i tot i que encara no ha especificat en quin lloc podrien integrar-se, sens dubte d'aquí a poc temps serà imprescindible comptar amb almenys una AMP Stories per destacar alguna història que vulguem explicar.